6/24/2013

I love NYC

Hejka !
Dziś mi się chce strasznie pisać ale nie wiem co więc wpadłam na pomysł że mogę napisać post o moim wymarzonym miejscu czyli o Nowym Jorku <3
Od małego podobno jak mnie pytali gdzie będę mieszkała to ja w Nowym Jolku hahaha :D
I mi tak zostało do dnia dzisiejszego :)
Kiedyś gdzieś przeczytałam że ludzie albo go kochają albo go nienawidzą ...
Większość z was może kochać np Warszawę, Londyn czy Paryż ja kocham Nowy Jork :)
Kocham go wizualnie i z opowieść z tego co usłyszałam lub przeczytałam :)
Z polskich miast kocham Kraków w wakacje myślę że odwiedzę to jakże piękne i wspaniałe miasto :)
A powracając do Nowego Jorku jak wiecie albo i nie wiecie aby dostać się do stanów potrzebujemy tak zwanej Wizy o którą no nie tak łatwo :)
Możemy też się ubiegać o Zieloną kartę ale nie wiem o co w tym chodzi :)
Są dwa rodzaje wiz poczytajcie to (z jakiejś strony to wzięłam) :)

  • wizy imigracyjne  - dają prawo do wjazdu na teren USA i do podjęcia legalnej pracy na terenie Stanów Zjednoczonych. W większości wizę imigracyjna otrzymują osoby , które po wlocie do USA otrzymają ‘zielona kartę’ czyli są to współmałżonkowie bądź krewni obywateli amerykańskich ( lub rezydentów – jeśli złożyli oni petycje na swoich krewnych, a dostępne są dla nich wizy imigracyjne ), bądź tez są to osoby na które petycje złożył pracodawca.
  • wizy nieimigracyjne – dają prawo do przebywania na terenie Stanów Zjednoczonych tymczasowo oraz pod pewnymi warunkami – warunki te są zależne od rodzaju wizy jaki dana osoba otrzyma w konsulacie bądź ambasadzie. I tak np. Wiza turystyczna ( B-2 ) nie pozwala obcokrajowcowi na podjecie pracy w USA, wiza studencka ( F-1 bądź M-1 ) nie pozwala studentowi na przerwanie nauki, zaś wiza pracownicza ( H-1B ) nie pozwala obcokrajowcowi na zmianę pracodawcy bez pozwolenia.

    Odwiedzenie Nowego Jorku jest jednym z tych najgłębszych i największych moich marzeń ale nie łatwo tam się udać niestety ...

    Nie wiem czy wiecie Stany zjednoczone są właśnie podzielone na stany :)
    Nowy Jork jest nazywany Big apple i tu tak troszkę jest opisane dlaczego tak właśnie go nazywają :

    Nowy Jork nazywany bywa potocznie "Wielkim Jabłkiem" (Big Apple). Twórcą tej nazwy jest E.S. Martin, który w książce "Podróżnik W Nowym Jorku" (1909) porównywał Stany Zjednoczone do Wielkiego Drzewa, a Nowy Jork do Wielkiego Jabłka, które wysysa z jabłoni wszystko co najlepsze.

    Nowy Jork słynie głównie z kilku charakterystycznych rzeczy:
    Znane wszystkim żółte taksówki .
    Statuła Wolności .
     Central Park 
    I ze sławnych ulic :
    Brooklyn gdzie mieści się most :)
    Manhattan gdzie również jest most :)
    Times Square 
    Broadway 
    Piąta Aleja 

    ____________________________________________________________________

     

      I coś co zrobiłam sama <3



    Więc to cały post myślę że wam się spodobał :)

    Zapraszam do komentowania oraz obserwowania :)

    Pozdrawiam :)



    Klaudia :***